Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/bti/public_html/ojx.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Nowoczesne szkolenia medialne | nauka on-line

Bezpłatne treningi medialne

Jedną z najważniejszych rzeczy dla całego public relations jest, będący w zasadzie jego filarem, kontakt z mediami i opinią publiczną. Trening medialne to system szkoleń i kursów mający na celu wykształcenie poprawnego sposobu przemawiania, konstruowania wypowiedzi i umieszczania w nich słowa kluczy, które wpływają na pozytywny odbiór słuchacza. Należy zatem pamiętać, że public relations nie jest formą teoretyczną a czysto praktyczną przez co szkolenia z tego zakresu mają również podobny charakter.

Trening medialny doskonali przede wszystkim sztukę przemawiania. Łączy się z tym również parę innych aspektów takich jak na przykład umiejętność stosowania poprawnej polszczyzny, jeżyk oraz zwięzłość wypowiedzi zarówno pisanej jak i mówionej. Uczą one również podstawowych zasad kontaktu z publicznością.

Założenia takiego treningu to jak najlepsze przystosowanie do wystąpień publicznych. Zaczynają się zazwyczaj krótkim szkoleniem związanym z kontrolą stresu, zależnościami pomiędzy komunikacją werbalną i niewerbalną, sposobami zachowania w różnych sytuacjach krytycznych takich jak na przykład niespodziewane pytanie ze strony dziennikarza na konferencji prasowej oraz sposobów na zostanie zapamiętanym przez słuchaczy.

Czego jeszcze uczą nas treningi medialne i dlaczego warto się im poddawać? Przede wszystkim tego jak zainteresować a nie znudzić słuchacza. Liczy się tutaj zwięzłość wypowiedzi i zwartość tematyczna, która pomaga unikać odbiegania od tematu. Winston Churchill powiedział, że cechy dobrego przemówienia to dobry początek i koniec ale przede wszystkim należy pamiętać o tym by początek znajdował się tak blisko końca jak to tylko możliwe. Każdy mówca powinien mieć na uwadze nie tylko wyczerpanie tematu ale uczynienie tego w taki sposób by nie wyczerpać także słuchaczy. Te słowa w zasadzie przedstawiają główny cel treningów medialnych.

Szkolenia medialne mają również na celu przybliżenie każdego z typów kontaktów z opinią publiczną od klasycznych przemówień i konferencji prasowych po wywiady, audycje radiowe a nawet wypowiedzi dla mediów elektronicznych. Zapoznają one również z formami kontaktów takimi jak oświadczenia, komunikaty czy też wywiady.

Czy zatem warto zainwestować w taki trening? Owszem. Jest to idealna okazja zarówno dla osób publicznych jak i każdego piarowca by dowiedzieć się więcej na temat relacji publicznych i manipulowania słowami w celu osiągnięcia korzystnych wyników, które są założeniem każdego z nas.