Każdy z nas, zarówno ten, który dopiero wchodzi w dorosłe życia jak i osoba, która już od dawna jest osobą dorosłą pragnie zdobyć dobrze płatną pracę zapewniającą spełnienie zawodowe i możliwość utrzymania własnej egzystencji na odpowiednim poziomie materialnym. Dlatego przed pójściem na studia czy też wybraniem odpowiedniego kursu wiele osób przez długi czas analizuje na co obecnie jest zapotrzebowanie i w tym właśnie kierunku rozpoczyna swoją edukację. Istnieją zawody popularne jedynie sezonowo oraz takie, na które jest ciągłe zapotrzebowanie. Jednym z nich jest właśnie specjalista do spraw promocji.
Fach specjalisty do spraw promocji jest dość poszukiwanym zwłaszcza w przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą produktów lub też usług. Na internecie możemy znaleźć wiele ogłoszeń o pracę umieszczanych przez różne firmy chcące posiadać w swojej „załodze” profesjonalistę, który zajmie się wszelkimi działaniami promocyjnymi obejmującymi zarówno produkty i usługi oferowane przez daną organizację ale przede wszystkim będzie zajmował się tworzeniem odpowiedniego jej wizerunku i kształtowania jej obrazu w świadomości społecznej. Dlatego właśnie pomysł ubiegania się o pracę na takim stanowisku a nawet edukacji w tym kierunku staję się bardzo dobrym pomysłem na przyszłość.
Wyróżnić można w zasadzie kilka typów specjalistów do spraw promocji. Pierwszym z nich jest ten najbardziej klasyczny, którego zakres obowiązków sprowadza się do sprzedaży rzeczywistej. Polega to głównie na tym, że specjalista zajmuje się aktualnymi analizami sytuacji rynkowej i stwierdzaniem na jakie produkty będzie najwyższy popyt, a które natomiast należy poddać odpowiednim promocją. Działania te mają na celu pozyskanie jak największej ilości konsumentów oraz przyciągnięcie jak największej uwagi i zainteresowania.
Wraz ze wzrostem zainteresowania jakim obdarzony został przez ludzi internet wiele przedsiębiorstw postawiło wszystko na reklamę internetową, która z założenia dociera do największego grona odbiorców. Jak wiadomo tam gdzie reklama tam i promocja więc wykształciła się również gałąź internetowej promocji. Przedsiębiorcy poszukują osób, które będą na tyle wykwalifikowane by z pełną odpowiedzialnością mogły się zająć wszelakimi działaniami związanymi z promocją internetową. Taka praca wymaga jednak połączenie umiejętności promocyjnych, public relations oraz oczywiście w pewnym stopniu zdolności informatycznych.