Jedną z najważniejszych gałęzi znanego powszechnie public relations jest e-public relations. Czym się różni i czym się zajmuje? E-PR to wszelkie działania reklamowe i typowe dla public relations ale skupione jedynie na największym obecnie źródle wiadomości czyli internecie. Umożliwiają one promocję w największym znanym człowiekowi środowisku lub też kreowanie multimedialnego wizerunku ukierunkowanego na szeroki odbiór.
E- public relations tak samo jak i zwykły PR posiada specyficzne narzędzia oraz instrumenty niezbędne do zadań PR. Różnią się one znacznie między sobą ale głównie posiadają ten sam, nadrzędny cel – promocję. Należą do nich takie rzeczy jak biura prasowe o charakterze online, które umożliwiają prowadzenie internetowych konferencji. Występują tutaj również działania typu mailing, który występuje w zwykłej e-mailowej postaci i rozsyłany jest na adresy mailowe użytkowników różnych portali połączone często z elementami marketingu wirusowego polegającego z kolei na tym, że sami klienci rozpowszechniają pomiędzy sobą reklamę i budują obraz firmy. Przykładem tego mogą być śmieszne filmiki czy zdjęcia, które rozchodzą się po sieci i promują dany produkt czy całe przedsiębiorstwo. Jednym z najważniejszych narzędzi są działania NPRS czyli tak zwane pozycjonowanie (SEO) danych stron czy artykułów na odpowiednio wysokich pozycjach w wyszukiwarkach internetowych ( np. google, yahoo).
Główne cele e-public relations są praktycznie identyczne jak klasycznego PR. Są one jednakże skierowane do dużo większej grupy odbiorców przez co działania powinny być podejmowane ze szczególną uwagą i dokładnością ponieważ będą one działały nie tylko w momencie powodzenia ale mogą również zniszczyć wizerunek firmy raz na zawsze i odebrać zaufanie jakie było w niej wcześniej pokładane. Dlatego istotna jest dokładna nauka teorii e-PR przed zastosowaniem go w praktyce. Można odnaleźć wiele rodzajów kursów, szkoleń czy też treningów uzupełniających, które umożliwią poznanie teorii e-public relations przed użyciem go w praktyce. Jeśli zatem chcemy by doświadczony piarowiec poszerzył zakres swoich działań na światową sieć internetową to kurs e-PR był by zdecydowanie wskazany ponieważ nie dość, że jest to świetna okazja do podniesienia kwalifikacji zawodowych to również do nabycia odpowiedniego doświadczenia w celu uzyskania odpowiednich wyników z przyszłej kampanii.